.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چهارمین جشنواره هفت سین نوروز دانش آموزی در بهنمیر

چهارمین جشنواره هفت سین نوروز دانش آموزی ۲۶ اسفند ماه در سالن چند منظوره تربیت بدنی با حضور گسترده دانش آموزان آموزشگاه های دخترانه بهنمیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور رسانه کانون فرهنگی تربیتی عروج بهنمیر چهارمین جشنواره هفت سین نوروز دانش آموزی از سوی کانون فرهنگی تربیتی عروج بهنمیر و با همکاری اداره آموزش و پرورش ،شهرداری بهنمیر ، ۲۶ اسفند ماه در سالن چند منظوره تربیت بدنی با حضور گسترده دانش آموزان آموزشگاه های دخترانه ، مربیان ، مدیران و مسئولان شهری ادارات و نهاد ها بهنمیر برگزار شد.

در این مراسم ابتدا هنر جویان تئاتر کانون فرهنگی تربیتی عروج به ارایه حرکات نمایشی نمادین چیدن هفت سین نوروز و نوروز خوانی پرداختند. دو تن از دانش آموزان پسر دبستانی با پوشیدن لباس حاجی فیروز و سیاه کردن خود به خواندن اشعار حاجی فیروز پرداخته و نوروز خوانان را همراهی می کردند.

پس از اجرای مراسم چیدمان هفت سین و نوروز جوانی گروه سرود دبیرستان دخترانه مسلمیان بهنمیر به اجرای سرود محلی مازندرانی پرداختند. نوروز خوانان محلی حاج تقی باقری و حاج حسن باقری از نوروز خوانان شهرستان جویبار با حضور خود در این جشنواره اشعار نوروز خوانی در وصف ائمه اطهار و بهار را سردادند.

از دیگر برنامه های این جشنواره اجرای نمایشی نماد های هفت سین نورورز ، سرود کودکان استثنایی، و نوروز خوانی بود. در حاشیه این جشنواره سید محمود شفعیعی دبیر چهارمین جشنواره هفت سین نوروز دانش آموزی بهنمیر با اشاره اینکه فصل بهار فصل تحول گفت: با توجه به اینکه شهر بهنمیر یک شهر نوپا و خالی از ادارات فرهنگی نظیر ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و... است لذا کانون فرهنگی تربیت عروج بهنمیر از بدو تاسیس مبنی کار فرهنگی خود را بر برگزاری مراسم هایی نظیر جشنواره غذاهای سنتی ، هفت سین نوروز و .. گذاسته ایم ، که به حفظ و پایداری سنت های قدیمی و دیرینه ما کمک و شادمانی و فرهنگ نشاط و شادمانی را دربین دانش آموزان ترویج می کند .

وی افزود: ما باید در مقابل نعماتی که خداوند به ما عطا کرده، شکر گزار باشیم و یکی از شکر گزاری های از نعمات الهی گرامی داشتن انها ست. شفیعی با تشکر از حضور فعال دانش آموزان و مربیان آنان در این جشنواره تصریح کرد: خوشبختانه هر سال ماشاهد حضور باشکوه دانش آموزان به همراه مدیران و مربیان آن ها در سه مقطع دبستان، راهنمایی و متوسطه دانش آموزان دختر این شهر در این جشنواره هستیم که با دقت و ظرافت خاصی به چیدمان هفت سین نوروز در این جشنواره پرداختند.

حمیدرضا گل محمدی مدیر اجرایی این جشنواره گفت: پاسداری از فرهنگ غنی و دیرینه ما ایرانیان که نشان از روح یگانه پرستی ما را در بردارد از جمله فعالیت های فرهنگی است که ما را از هجمه فرهنگی دشمنان مصون و محفوظ نگاه می دارد.

وی افزود: دانش آموزان بهنمیری همه ساله با حضور در چنین جشنواره هایی که موجب نشاط و شادمانی آنها می شود با فرهنگ دیرینه میهن اسلامی مان آشنا می شوند و ضمن پاسداری از آن ها، می توانند این فرهنگ را سینه به سینه به نسل اینده کشور انتقال دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جهانی 28 اسفند 1389
جشنواره بسیار خوبی است ، از مسئولان فرهنگی بهنمیر کما تشکر را داریم امیدواریم که هرسال تاین جشنواره توسعه پیدا کند و مسئولان شهری از این جشنوار حمایت مدی و معنوی بیشتری را بعمل اورند.
تیره گر 28 اسفند 1389
جشنواره هفت سین بهنمیر احیای سنت منطقه است .
خسته نباشید
ثریا 28 اسفند 1389
با بودجه کم یک کار عالی در بهنمیر انجام می شود.
خبازیان از بهنمیر 9 فروردين 1390
مسئولان بهنمیری از حمایت های مادی و معنوی هنرمندان دریغ نکنند و به انان اهمیت بدهند .ک
تیرگ 27 فروردين 1390
ز فعالیت های هنری در بهنمی حمایت مادی و معنوی بعمل نمی آید
یدالله جعفر تبار 29 فروردين 1390
از آقای گل محمدی بخاطر خدمات ارزنده هنری و از آقای شفعیعی بخاطر حمایتش از هنرمندان در بهنمیر کما تشکر را دارم .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.